YSK’dan RTÜK’e 'TRT' yanıtı!

RTÜK üyeleri taraflı yayın yaptığı iddiasıyla YSK’ya başvurarak TRT’ye “ceza verin” demişti...

YSK’dan RTÜK’e 'TRT' yanıtı!

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyeleri İlhan Taşcı ve İsmet Demirdöğen seçim döneminde muhalefet liderinin gündeme getirdiği “TRT'nin taraflı yayın yaptığı” iddiası YSK'ya taşındı. RTÜK'ün CHP'li üyeleri İlhan Taşcı ve İsmet Demirdöğen, YSK'ya “TRT kanallarının tarafsızlığını yitirdiğini” ifade ederek ceza verilmesini istedi. YSK, RTÜK üyelerinin talebini reddetti. YSK kararında ceza verme yetkilerinin OHAL kapsamında kaldırıldığını vurguladı.

OHAL'DEN ÖNCE YAYIN DURDURMA KARARI VEREBİLİYORDU

YSK kararında, önce şu yasa maddesini hatırlattı: “Belirlenen esaslara aykırı olarak yayın yapılması halinde, ülke genelinde yayın yapan özel radyo ve televizyon kuruluşlarını Yüksek Seçim Kurulu uyarır. Bu talebe uyulmaması veya aykırılığın tekrarı halinde, ihlâle konu programın yayını bir ilâ oniki kez arasında durdurulur. Aykırılığın tekrarı hâlinde, ülke genelinde yayın yapan özel radyo ve televizyon kuruluşlarının yayınlarının Yüksek Seçim Kurulunca beş günden on beş güne kadar durdurulmasına, durdurulmasına karar verilir.”

ŞİMDİ SADECE İZLİYOR

YSK kararın devamında ise bu maddedin OHAL kapsamında kaldırıldığını vurgulayarak, neden ceza veremeyeceğini şu sözlerle aktardı: “Yüksek Seçim Kurulunca  belirlenecek esaslara aykırı yayın yapılması halinde uygulanacak ‘cezalar' belirlenmiş iken 9 Şubat 2017 tarihli Olağanüstü Hal Kapsamında Kanun Hükmünde Kararname ile yürürlükten kaldırılmıştır.

Radyo ve Televizyon yayınlarından eşit olarak yararlanılması konusunda düzenlemeler yasalarımızda yer aldığı halde aykırı hareketler OHAL kapsamında Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğğe girmesiyle müeyyidesiz bırakılmıştır. Müeyyidesiz olan bir durumla ilgili kurulumuzca cezai işlem yapılması mümkün değildir.”

“TRT GENEL MÜDÜRÜ'NÜ ATAYANMAKAM GÖREVDEN ALIR”

YSK aynı şikayet dilekçesinde yer alan TRT Genel Müdürü İbrahim Eren'in görevden alınmasına ilişkin talebi de reddederek, “TRT Genel Müdürünü görevden alma yetkisi atayan makama aittir” dedi.

RTÜK'ÜN CHP'Lİ ÜYELERİ BAŞVURMUŞTU

RTÜK'ün CHP üyeleri, YSK'ya verdiği şikayet dilekçesinde TRT'nin Cumhurbaşkanlığı seçimine ilişkin yayımlanan haber ve programlarda tarafsızlık ilkesine aykırı davrandığını söyleyerek “Türkiye Radyo ve Televizyon Kanunu 13. maddesinde, ‘tarafsızlığın ihlal edildiği hallerde TRT Genel Müdürü görevden alınır’ hükmü yer almaktadır. Veriler göz önüne alındığında TRT Genel Müdürü İbrahim Eren, yasa uyarınca gecikmeksizin görevinden derhal alınmalıdır” ifadelerini kullanmıştı.

TEK TEK İNCELEDİLER

RTÜK üyelerinin yaptığı araştırmaya göre TRT1, TRT Haber ve TRT Kurdi 14-30 Mayıs tarihleri arasında “Cumhur İttifakı” ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a toplamda 67 saat 58 dakika ayırdı. Aynı kanalların aynı tarihler arasında CHP ve cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’ye ayırdığı süre ise 6 saat 43 dakika oldu. TRT, İYİ Parti, Saadet Partisi ve Vatan Partisi'ne toplam da 45 dakikada yer verdi.

Sayfa Derleme Süresi: 1.9529 saniye